از بین بردن موهای زاید با لیزر
نوشته شده توسط : اینفو

از بین بردن موهای زاید با لیزر قدمتی نزدیک ۲۰ سال دارد .IPL  از نظر تکنیکی لیزر نیست و از فلاش لامپ‌های گزنون استفاده می‌کند که نور با طیف کامل از خود ساطع می‌کند .به روش از بین بردن موهای زاید با لیزر یا دستگاه IPL اصطلاحاً فتریکولیزر یا فتواپیلاسیون اطلاق می‌گردد و به صورت کلّی به نام از بین بردن موهای زاید با لیزر نامیده می‌شود.تأثیر لیزر در جهت از بین بردن موهای زائد اکنون به صورت کلی در درماتولوژی پذیرفته شده و از بین بردن موهای زائد با لیزر به صورت وسیع انجام می‌گردد.

مکانیسم اثر

پایه اساسی در استفاده از لیزر جهت از بین بردن موهای زاید فتوترمولیز انتخابی است. لیزرها می‌توانند باعث تخریب موضعی از طریق حرارت دادن در ماده هدف تیره(ملامین) در منطقه‌ای که رشد مو دارد، بشوند اما به بافت اطراف آسیب نرسانند نور توسّط ماده تیره جذب می‌شود و به همان گونه انرژی لیزر می‌تواند توسط ماده تیره در پوست جذب گردد.این ماده هدف تیره یا((کروموفور)) می‌تواند طبیعی باشد یا به صورت مصنوعی تولید گردد.

لیزرهای از بین برنده موهای زاید به صورت اختصاصی ملانین را مورد هدف قرار می‌دهند:ملانین کروموفور اولیه برای تمام سیستم‌ها رفع موهای زایدی است که اکنون در بازار موجود است. ملانین به صورت طبیعی در پوست موجود می‌باشد. دو نوع ملانین در پوست موجود است:

Eumelanin:   که به موها درنگ مشکی یا قهوهای می‌دهد

Pheomelanin:   که به موها رنگ بلوند یا قرمز می‌دهد

به خاطر جذب انتخابی فتونها در نور لیزر،فقط موهای مشکی یا قهوه‌ای قادر به رفع شدن می باشد.هم آقایان و هم خانم‌ها اقدام به استفاده از لیزربرای از بین بردن موهای زاید می‌نمایند.از بین بردن موهای زاید به صورت شایع روی لب،چانه،گوش خارجی، شانه ها،پشت،شکم،مناطق تناسلی رانها،صورت،گردن،سینه،دست‌ها وپاها،……….انجام می‌گردد.

لیزر توسط پیگمان‌های تیره جذب می‌شود و لذا برای موهای ضخیم تیره بهتر اثر می‌نماید.پوست روشن، موی تیره،ترکیب ایده ال می‌باشد ولی لیزرهای جدید قادرند که موهای تیره راحتی در حضور پوست تیره مورد هدف قرار دهند.

لیزر موهای زائد در اصفهان از سال ۱۹۹۷ توسط FDA  جهت از بین بردن دائمی موهای زائد تایید شده است. لیزر موهای زائد به صورت وسیعی به خاطر سرعت و کارآیی آن عمومی شده است.توصیه می‌شود برای شروع درمان،با یک منطقه کوچک آغاز شود و دیده شود که چگونه موها واکنش نشان می‌دهند قبل از آن که مناطق وسیعی مورد درمان واقع گردد.

 





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: